SİYAH BUZ || BECCA FİTZPATRİCK




SİYAH BUZ // BECCA FİTZPATRİCK

- KÜNYE -

KİTAP: SİYAH BUZ
ORİJİNAL ADI: BLACK ICE
YAZAR: BECCA FİTZPATRİCK
YAYINEVİ: PEGASUS YAYINLARI
ÇEVİRMEN: SEVİNÇ SEYLA TEZCAN
SAYFA: 384

ARKA KAPAK

Âşık olmak hiç bu kadar tehlikeli olmamıştı…

Beni ona bakarken yakalayınca hemen gözlerimi kaçırdım.
Bakarken yakaladığına inanamıyordum.
Ona karşı hissedebileceğim çekim fikrinden nefret ettim.
Beni rehin almıştı.
Beni isteğim dışında alıkoymuştu.
Son iyilikleri bunu değiştiremezdi.
Kendime onun gerçekte kim olduğunu hatırlatmalıydım.
Ama gerçekte kimdi?


- KİTAP YORUMU -

Patch hayranları burada mı?
İtiraf ediyorum bir Patch Cipriano değildi. Kitabı okumaya başlarken Patch gibi ayaklarımı yerden kesmesini, Aman Tanrım Patch! gibi bir şey demeyi bekledim ama maalesef olmadı. Bence yazarın en iyi romanı Hush Hush serisi oldu. Okuyanlar bilir. Ama bu Siyah Buz'un kötü olduğu anlamına gelmiyor. Tamamen farklı bir deneyim yaşatıyor okura. Okurken kendinizi dar bir alanda, ki bu bir dağ olsa da!, hapsolmuş hissediyorsunuz. Biraz zaman kavramı uçup gitmişti bende.
Tabi ki romanı sevdim. Şöyle düşününce benim sevmediğim roman çok azdır. Okuduğum her şeyi severim. Hoşuma gitmeyeceğini düşündüğüm hiç bir şeyi okumadığım için bu da kötüydü demem. Niye hepsi iyi diye düşünürseniz cevabım bu. Beni çekmeyen bir romanı neden okuyayım? Her neyse.

Fantastik bir roman değildi. Patch gibi olur diye sakın düşünmeyin. Ama bence romanın kendine has cazibesi var. Bir yerden sonra bitmese diyebilir bazıları. Ana karakter Britt ve onun yakın arkadaşı Korbie tatil için bir dağda kamp yapmaya giderler ve hava durumu iyi olsa da yolda birden fırtına çıkar ve kar yağışı başlar. Korbie'nin abisi Calvin ve erkek arkadaşı Kaya onlarla ailesine ait kulübe de buluşacakları için kızların kaybolduğunu bir süre kimse fark etmez. Kızlar en sonunda arabadan çıkıp yardım bulmak için ormanın içinde yürümeye başlarlar ve bir süre sonra ışıkları yanan bir kulübe bulurlar. Kurtulmuşlar mıdır?

Mason ve Shaune kızları rehin aldıktan sonra yaşananlar tamamen tahmin edilemezdir. Bir yıl önce ölen üç kızın katilleri bu ikisi olabilir mi? Siz de okurken eyvah öldük deseniz de benim tahmin ettiğim kişi çıktı katil tabi bayağı sonraları. Romanda bir dağda hava şartları yüzünden mahsur kalmış bir kaç genci anlatan güzel bir roman olmuş. Farklı bir deneyim yaratmış yazar. Bence farklı bir tarzda başarılıydı. O yüzden romanı okurken her an bir yerden Patch gibi biri çıkacak diye beklemeyin çünkü yok öyle bir şey. Fantastik aramayın düpedüz gerçekler! Okursanız keyif alacağınıza inanıyorum ama biraz sıkılmanız da olasılık dahilinde. Hey, siz dağcılar! Bir dağda, fırtınanın ortasında mahsur kalmayın sakın!

0 YORUM